Сторінки

понеділок, 6 січня 2014 р.

Балтський суд скасував те, що якась піся дала меру надбавки! Побавились надто - і досить!

Справа № 493/1524/13-а
Провадження № 2-а/493/82/13

                                ПОСТАНОВА

                               ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

     23 грудня 2013 року м. Балта, Одеська область

Балтський районний суд Одеської області в складі:

   головуючого-судді                                                       Мясківської І.М.

   при секретарі                                                                 Пінул І.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Балта адміністративну справу за позовною заявою Особа 1, Особа 2, Особа 3 до голови Котовської міської ради Одеської області, Котовської міської ради Одеської області про визнання дій неправомірними,

В С Т А Н О В И В :

До Балтського районного суду Одеської області звернувся Особа 1, Особа 2, Особа 3 з адміністративним позовом до Котовської міської ради Одеської області та голови цієї ради з вимогами:

- Визнати дії голови Котовської міської ради Одеської області по внесенню на голосування проекту рішення № 216- VI від 22.02.2012. «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік», а також подальше підписання вказаного рішення незаконним та таким що порушують права громадян.

- Визнати дії Котовської міської ради Одеської області по прийняттю рішення № 216- VI від 22.02.2012. «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» незаконним та таким що порушують права громадян.

- Визнати «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» вісімнадцятої сесії Котовської міської ради Одеської області VI скликання незаконним.

- Зобов’язати Котовську міську раду Одеської області прийняти рішення про повернення коштів від осіб, які отримали відповідно цього рішення грошові кошти до місцевого бюджету.

- Стягнути з відповідачів судові витрати, які складаються з витрат на правову допомогу та витрат на відрядження.

Позовні вимоги обґрунтовують тим, що 22.02.2012. голова Котовської міської ради Одеської області Іванов А.П. на сесії Котовської міської ради в порушення процедури розгляду питань на сесії, поставив на голосування питання винесене головою бюджетної комісії Котовської міської ради «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» в супереч ст.. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не оприлюднивши проект вищезазначеного рішення в засобах масової інформації за 20 днів до сесії на якій вони були розглянуті. Рішення не відповідає чинним постановам КМУ , оскільки не підписано протягом 10 днів та належно не оприлюднено, як того вимагає Закон України «Про місцеве самоврядування». Рішення було підписано та оприлюднено тільки 22.03.2013. процедура проходження проекту рішення, оприлюднення проекту рішення та оприлюднення самого рішення не були витримані, у зв’язку з чим просили суд задовольнити позов.

Представник відповідача позов не визнала та пояснила, що проект рішення про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік готувала постійна комісія з питань бюджету яка не є суб’єктом владних повноважень, а тому норма встановлена ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» на неї не поширюється. Крім цього пояснила, що проект рішення було опубліковано 22.02.2012. в мережі Інтернет на сайті міської ради. Саме рішення було підписано міським головою 23.03.2012. та знову опубліковано в мережі Інтернет на сайті міської ради. Оспорювань рішення носить індивідуальний характер тому на думку представника відповідачів взагалі не підлягало оприлюдненню, оскаржувані дії та рішення є законними і ніяким чином не стосуються позивачів, не порушують їх прав, свобод та інтересів, у зв’язку з чим вважає позов безпідставним та таким, що не порушують права і свободи позивачів.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази по справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з підстав слідуючого.

Судом встановлено, що рішенням Котовської міської ради Одеської області від 22.02.2012. № 216- VI «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік», за який проголосувало більшість присутніх депутатів, призначені щомісячні надбавки за виконання особливо важливої роботи, за роботу яка передбачає доступ до державної таємниці: міському голові Іванову А.П. у розмірі 90%, Мазур М.В. у розмірі 80%, Власюку Н.М., Мамализі К.П., Ковалю С.О., Обертайло П.Г. у розмірі 70%, а також встановлені щомісячні премії у розмірі 25% від середньомісячної заробітної плати, встановлено матеріальну допомогу на оздоровлення у розмірі середньомісячної заробітної плати Мазур М.В., Власюку Н.М., Мамализі К.П., Ковалю С.О., Обертайло П.Г., встановлено щомісячну надбавку у розмірі 10% посадового окладу за роботу, яка передбачає доступ до державної таємниці Мазур М.В., Мамализі К.П.

Рішення було прийнято на підставі п. п. 1,6 Постанови Кабінету Міністрів України № 268 від 09.03.2006. «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» із внесеними змінами, Постанови Кабінету Міністрів України № 414 від 15.06.1994. «Про розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці»

Вирішуючи спірне питання суд виходить з того, що відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Котовська міська рада Одеської області, як розпорядник інформації відповідно до ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» за умовами ст. 14 ст. 15 цього Закону зобов'язана оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо організаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню.

Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Інформація, підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа.

Судом встановлено, що рішення Котовської міської ради Одеської області № 216- VI «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» було прийнято 22.02.2012., а його проект опубліковано на веб-сайті Котовської міської ради Одеської області (http://kotovsk-city.org.ua/) на слідуючий день піся прийняття, тобто 23.02.2012., підписано рішення 23.03.2012. і того ж дня опубліковано на веб-сайті Котовської міської ради Одеської області (http://kotovsk-city.org.ua/).

На думку суду по суті правильно прийняте рішення не пройшло належну процедуру оприлюднення.

За змістом ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» оприлюдненню підлягають нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії. Посилання представника відповідачів на те, що рішенням Котовської міської ради Одеської області від 22.02.2012. № 216-VI «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» являється актом індивідуальної дії тому не підлягає оприлюдненню спростовується діями самої міської ради, оскільки в момент опублікування рішення на веб-сайті Котовської міської ради Одеської області відповідачі визнали рішення таким що підлягає опублікуванню тобто признали його рішенням яке не носить індивідуального характеру.

Незважаючи на те, що рішення було опубліковано на веб-сайті Котовської міської ради Одеської області, суд вважає його неналежно оприлюдненим, оскільки відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» інформація, передбачена частиною першою цієї статті (як нормативно-правові акти так і акти індивідуальної дії. ), підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

З вищевказаних правових норми вбачається , що інформація має бути офіційно оприлюднена. З п.4.1.3. регламенту Котовської міської ради VI скликання вбачається, що рішення міської ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня офіційного оприлюднення. П 4.1.4. Регламенту Котовської міської ради VI скликання передбачено, що рішення міської ради не пізніше 10 днів після його прийняття направляється адресатам, а також публікується у засобах масової інформації, якщо інше не передбачено міською радою. Тобто рішення має бути опубліковано в офіційному засобі масової інформації, однак при цьому міська рада не визначилася який саме засіб інформації має статус офіційного. Коли та хто визначив що веб-сайт Котовської міської ради Одеської області (http://kotovsk-city.org.ua/) став офіційним засобом інформації Котовської міської ради документально не встановлено, а тому стверджувати що опублікування спірного рішення в мережі Інтернет є офіційним – безпідставно.

Посилання представника позивачів не те, що рішенням Котовської міської ради Одеської області від 22.02.2012. № 216-VI «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» ніяким чином не порушені права і свободи відповідачів, у зв’язку з чим відповідно до п. 2 ст. 171 КАС України, в задоволенні позовних вимог має бути відмовлено, суд розцінює як безпідставне, оскільки основними принципами місцевого самоврядування в України, відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 6,9,11,12,158-163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Позовну заяву Особа 1, Особа 2, Особа 3 до Котовської міської ради Одеської області та голови Котовської міської ради Одеської області про визнання дій неправомірними – задовольнити частково.

- Визнати дії голови Котовської міської ради Одеської області по внесенню на голосування проекту рішення № 216- VI від 22.02.2012. «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік», а також подальше підписання вказаного рішення незаконним.

- Визнати дії Котовської міської ради Одеської області по прийняттю рішення № 216- VI від 22.02.2012. «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» незаконним та таким що порушують права громадян.

- Визнати «Про встановлення доплат до посадових окладів на 2012 рік» вісімнадцятої сесії Котовської міської ради Одеської області VI скликання незаконним.


- Зобов’язати Котовську міську раду Одеської області прийняти рішення про повернення коштів від осіб, які отримали відповідно цього рішення грошові кошти до місцевого бюджету.

В іншій частині позову – відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з моменту її проголошення.

                                                                                          СУДДЯ: Мясківська І.М.

Від КОТОВСЬКИХ ПАРТИЗАНІВ: особливо бійцям загону сподобалась підкреслена очепятка! Тут спрацював принцип: "Бог шельму мітить!" та "Як не розчує, таке вигадає!"

http://kotovsk.io.ua/s625012/povniy_tekst_sudovogo_rishennya_pro_skasuvannya_nadbavok_meru_kotovska_a.p.ivanovu_ta_yogo_zastupnikam

Немає коментарів:

Дописати коментар